pokaser

pokaser

pokaser

pokaser

pokaser

  • ۰
  • ۰

یکی از قطعات مصرفی و مهم خودرو لنت ترمز است اما آیا از زمان تعویض آن آگاه هستید؟ در این قسمت از سلسله مقالات آموزشی پدال می‌خواهیم به این مبحث مهم بپردازیم پس همراه ما باشید.

سیستم ترمز خودرو جزو مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود چراکه وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را بر عهده دارد. این سیستم با تکیه بر قوانین فیزیک همچون اصطکاک و اصل پاسکال کار می‌کند به گونه‌ای که ایجاد اصطکاک بین لنت ترمز و دیسک‌ها باعث کاهش سرعت و نهایتاً توقف خودرو خواهد شد. سیستم ترمز از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که لنت ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. لنت‌های ترمز از جنس صفحات فولادی یا دیگر مواد همچون کربن کامپوزیت هستند که با فشرده شدن به دیسک ترمز باعث کاهش سرعت خودرو می‌شوند. لنت‌ها انرژی جنبشی ناشی از حرکت خودرو را با اصطکاک به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. در خودروهایی که به ترمز دیسکی مجهز هستند در هر چرخ، دو لنت ترمز نصب می‌شود. با توجه به اهمیتی که لنت‌های ترمز در زمینه ایمنی خودرو و سرنشینان دارند، مواد مورد استفاده برای تولید آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم در برابر گرمای بسیار بالای ناشی از اصطکاک با دیسک دوام بیاورند و هم در برابر شرایط محیطی گوناگون از جمله تماس با آب کارایی لازم را داشته باشند.

زمان تعویض لنت ترمز خودرو

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند تعیین کننده زمان تعویض لنت ترمز خودرو باشد عادات و رفتار راننده و کیفیت و جنس لنت‌ها خواهد بود. اگر به کرات از ترمز استفاده می‌کنید و قبلاً لنت‌هایی با کیفیت نه چندان خوب را تهیه کرده‌اید پس می‌بایست لنت‌های ترمز را زودتر تعویض کنید؛ اما به‌طورکلی باید گفت لنت‌های ترمز می‌بایست بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شوند هرچند همان‌طور که اشاره شد استفاده مکرر از ترمز و وجود لنت‌های بی‌کیفیت باعث خواهند شد لنت‌ها زودتر تعویض شوند.

زمان تعویض لنت ترمز ماشین اتومات

خودروهای گیربکس اتوماتیک به دلیل نوع طراحی و عدم وجود پدال کلاچ عموماً استهلاک بیشتری در بخش لنت‌های ترمز خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است لنت‌های ترمز خودروهای اتومات را زودتر بررسی و تعویض نمایید.
تعویض لنت کوییک

کوییک جزو خودروهای ارزان‌قیمت بازار است که لنت‌های ترمز آن بسته به عادات راننده و کیفیت لنت می‌تواند بین کارکرد ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود. هر دست لنت ترمز کوییک بسته به شرکت سازنده و کیفیت آن حدود ۴۰۰ تا ۵۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

https://www.pedal.ir

  • ۰۲/۰۸/۲۸
  • basker nsdo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی