pokaser

pokaser

pokaser

pokaser

pokaser

  • ۰
  • ۰

انواع افسردگی

در روانشناسی، هر بیماری دارای انواع گوناگون و درجه‌های مختلف است. افسردگی هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر علائم عمومی افسردگی، هر دسته از این بیماری هم علائم مخصوص به خود را دارد. روانشناسان با توجه به علائم اختصاصی، نوع افسردگی را تشخیص می‌دهند و از روش‌های درمانی مخصوص برای درمان آن استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه به طور خلاصه انواع افسردگی را بررسی کنیم.

•    افسردگی بالینی
از شدیدترین انواع افسردگی می‌توان افسردگی بالینی را نام برد. این شکل از افسردگی بسیار رایج است. همچنین آن را با نام افسردگی اساسی یا ماژور هم می‌شناسند. این اختلال با علائمی مانند احساس کم ارزشی، اندوه دائمی، اختلالات خواب و اشتها و چنین علائمی شناخته می‌شود.

افراد مبتلا به افسردگی بالینی، علاقه خود را به کارهایی که از آن‌ها لذت می‌بردند، از دست می‌دهند. افراد مبتلا به این اختلال عموما از کمبود انرژی هم رنج می‌برند تا جایی که برای انجام کارهای روزانه خود نیز انرژی لازم را ندارند.

•    افسردگی مزمن
این نوع از افسردگی، شدتی از خفیف تا متوسط را در بر می‌گیرد. دوره درمان در این اختلال ممکن است بسیار کوتاه باشد اما دوام چندانی ندارد و علائم بیماری به سرعت باز خواهند گشت. تاثیر افسردگی مداوم بر زندگی شخص مبتلا، بسیار بیشتر از سایر انواع افسردگی است. این افسردگی علائمی مانند احساس ناامیدی، از دست دادن اعتماد به نفس، احساس گناه و... را دارد.

علائم این بیماری باید حداقل دو سال در فرد وجود داشته باشند تا این بیماری تشخیص داده شود. اگر نام اختلال افسردگی دیستایمیا یا PDD را شنیدید، مطمئن باشید که درباره افسردگی مزمن صحبت می‌شود.

از کجا بفهمیم افسردگی داریم؟

•    اختلال خلق مخرب
این اختلال را با نام اختلال DMDD هم شناخته می‌شود. این اختلال بیشتر در کودکان و از سنین 10 سالگی شروع خواهد شد. علائم اصلی این افسردگی، تحریک‌پذیری مزمن اعصاب و فوران خشم مکرر است. اگر کودکی به این اختلال مبتلا باشد آن را به صورت خشم در گفتار یا رفتار نمایش می‌دهد.

این فوران خشم بیش از 3 بار در هفته اتفاق می‌افتد. در این شرایط برای کنترل چنین رفتاری در فرزندتان توصیه می‌شود به جای مقابله به روانشناس مراجعه کنید تا روش درست برخورد با این اختلال را بیاموزید.

•    سایر انواع افسردگی
1.    اختلال افسردگی پیش از قاعدگی
2.    افسردگی پیش از زایمان
3.    افسردگی پس از زایمان
4.    افسردگی فصلی
5.    افسردگی غیر معمول و...

https://silverbookco.com/

  • ۰۲/۰۸/۱۷
  • basker nsdo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی